Kicsit kielégületlenül hagyja az embert Kecskés Péter új kiállítása a K.A.S. Galériában, a Bartók Béla úton, a Gellért tértől nem messze. Kielégületlenül, mert hiába lenyűgözőek a kiállított művek, alig van belőlük. Az ember rákészül egy jó kis kiállításra, belép, és két perc múlva már túl is van az egészen.

Nagyjából féltucat alkotás alkotja a “tárlatot”. A lényeget igazából a két mozgókép jelenti, a Process és a Precession. Az egyiket kivetítették a falra, a másik egy oldalra fordított HD-TV képernyőjén alakul át folyamatosan. A két kép gyakorlatilag a videóművészet, a festészet, a fotográfia és az installáció határán táncol, mindegyik fent említett eszközt bevetették az elkészítésük során. Nézhetjük őket úgy is, mint experimentális filmek, vagy akár mozgó, meditatív objektnek, esetleg videóinstallációnak. Ezek mellé függesztették ki a művész néhány digitális nyomatát.

Kecskés Pétert szemmel láthatólag jobban érdekli a forma, mint a tartalom – gondolnánk. Mert mit is látunk első blikkre? Színek és fények táncát, elképesztően élénk és mély tónusokat, amik nem jelentenek semmit, mégis valahogy mérhetetlenül jól esik rájuk nézni. De ha az ember jobban megnézni a műveket, több szemszögből, akkor előbb-utóbb rejtett képeket kezd kiolvasni a káoszból. Nem látszanak mindenhonnan és nem is látszanak mindig (a mozgóképeknél), ha egy hajszálnyival halványabbak lennének, nem is hinnénk a létezésükben, és azt hinnénk, hogy valami újszerű Rorschach-teszttel van dolgunk. De bizony kirajzolódnak dolgok, hogy pontosan mik, azt inkább nem lőnénk le, maradjunk annyiban, hogy semmi kirívó, extrém cucc, szóval megbotránkoztatni nem fognak senkit – vagy legalábbis nehéz elképzeli.

Kecskés Péter a 80-as évek végén járt a MOMA-ra. Pályafutása során számos díjat söpört be. A képzőművészet mellett egy időben sok performaszot is előadott. 2000-ben an-Nur címmel önálló verseskötete jelent meg. Leginkább fotográfiákat és fotográfiát felhasználó installációkat készít. Fő “munkamódszere” a legkülönfélébb hermetikus tanok és okkult filozófiák szinkretikus alkalmazása.

PROCESSED PRECESSION
Kecskés Péter kiállítása
A kiállítás megtekinthető: 2017. március 7-ig
nyitva tartás: K-P 14:00-18:00
K.A.S. Galéria
1114 Budapest, Bartók Béla út 9.

A szerzőről

Kétgyerekes családapa vagyok. Sok minden érdekel. Írtam már kultúráról (ANTROPOS.HU, kikötő online), fociról (FourFourTwo.hu), rockzenéről (ROCK INFORM), a reklámszakmáról (marketinginfo), gazdaságról (ORIGO), belpolitikáról (ORIGO) és általánosságban zenéről (ORIGO). Az újságírás előtt-mellett-közben voltam marketing asszisztens, parkettakereskedő, média-tanácsadó és képregénybolt-vezető is. Régebben zenéltem is, én voltam a dobosa a Wertigo, a Tub Snipes, a Grindhouse és a Dark Dudes Rising zenekaroknak. Kedvenc hobbim, hogy a lányaimmal kavicsokat dobálunk a pocsolyákba.

Szólj hozzá!